Teleskop Sky-Watcher (Synta) BK1025AZ3

Wszystkie zdjęcia

Konstrukcja optyczna teleskopu pozwala przede wszystkim na obserwacje obiektów Układu Słonecznego oraz obiektów mgławicowych. Jakość optyki i parametry teleskopu umożliwiają studiowanie powierzchni planet i Księżyca, a także szczegółów gromad gwiazd oraz jaśniejszych mgławic i galaktyk

SW-2108

Teleskop SK1025AZ3 jest instrumentem zbudowanym na bazie refraktora achromatycznego o aperturze 102mm i ogniskowej 500mm oraz montażu azymutalnego AZ3. Jego konstrukcja optyczna pozwala przede wszystkim na obserwacje obiektów Układu Słonecznego oraz obiektów mgławicowych. Jakość optyki i parametry teleskopu umożliwiają studiowanie powierzchni planet i Księżyca, a także szczegółów gromad gwiazd oraz jaśniejszych mgławic i galaktyk. Stosunkowo niewielkie wymiary i waga teleskopu oraz łatwość montażu i użytkowania powodują, że jest to również mobilny teleskop nadający się do przewożenia w każdym samochodzie.

Montaż azymutalny teleskopu zapewnia wystarczającą sztywność, niezbędną do prowadzenia obserwacji przy dużych powiększeniach. Posiada on aluminiowy statyw o regulowanej wysokości wraz półeczką na akcesoria, precyzyjny mechanizm mikroruchów do ręcznego sterowania oraz szukacz.

- System optyczny : refraktor achromatyczny
- Typ montażu : azymutalny AZ3
- Średnica obiektywu : 102mm
- Ogniskowa obiektywu : 500mm
- Światłosiła : 1:5
- Użyteczne powiększenia : 17 - 240x
- Zdolność rozdzielcza : 1,2"
- Wyciąg okularowy: 2" z redukcją na 1,25"
- Długość tuby optycznej : 500mm
- Szukacz : Star Pointer
- Okulary : 10 i 25mm
- Nasadka kątowa : 45° / 1,25"
- Półeczka na akcesoria, dekiel, piggyback
- Statyw : aluminiowy LT1 , 71 - 123cm
- Waga teleskopu 8,5 kg

Uwaga ! Ten refraktor skupia dużą ilość światła. W przypadku obserwacji Słońca stanowi bezpośrednie zagrożenie dla wzroku obserwatora ( groźba trwałej utraty wzroku !!! ) .